كي‌روش:شايد 100سال تحريم‌ها عليه ايران طول بكشد، اما تحريم‌كنندگان هميشه پيروز نيستند

۱۹۴ بازديد

كي‌روش:شايد 100سال تحريم‌ها عليه ايران طول بكشد، اما تحريم‌كنندگان هميشه پيروز نيستند

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از فارس، كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در نشست خبري پيش از بازي مقابلمراكش از گروه B مسابقات جام جهاني 2018 گفت: ابتدا بايد بگويم كه با افتخار مجددا در اين فضا هستم. به رسانه‌ها خوشامد مي‌گويم. از طرف هواداران تيم‌ملي و بازيكنان از همه تشكر مي‌كنم و همچنين از كشور روسيه بابت ميزباني بازي‌ها.

وي ادامه داد: ما براي مأموريت بزرگي اينجا آمده‌ايم و مي‌خواهيم يك فضاي دوستي در سراسر جهان ايجاد كنيم. فردا اولين بازي ما خواهد بود و هميشه اولين بازي سخت‌ترين است. مطلب جديدي نمي‌توانم بگويم اما همه مي‌دانيم كه اولين عشق خيلي خاص است.

سرمربي تيم ملي تاكيد كرد: بازي با مراكش براي هر دو تيم يك بازي رويايي خواهد بود و ما آماده و هيجا‌ن‌زده هستيم و براي شروع بازي لحظه‌شماري مي‌كنيم. هر دو تيم بازيكنان و مربيان خوبي دارند و تلاش زيادي براي بازي فردا خواهند كرد، ما اميدواريم عملكرد مناسبي داشته باشيم و اين فرصت را داريم تا بازي خوبي انجام دهيم واميدوارم از بازي فردا امتياز بگيريم. 

وي در پاسخ به اين سؤال كه هر دو تيم در بازي فردا برد مي‌خواهند و اگر در ديگر بازي اسپانيا يا پرتغال ببازد، اين باعث فشار بيشتر خواهد شد يا خير، گفت: امكان دارد كه بازي در جام جهاني بدون فشار باشد؟! اين فشار بخشي از جام جهاني است، وقتي به جام جهاني آمديم بايد تمام شرايط را بپذيريم و خوشحاليم كه اين فشار را پذيرفته‌ايم و مشكل بزرگي نخواهد بود، ما براي جشن گرفتن اينجا هستيم، تمامي تعهدات صورت گرفته و ما بعد از چهار سال دوباره اينجا هستيم. 

وي ادامه داد: طبيعي است كه بهترين دارو براي فوتبال پيروزي است، تيم‌هايي كه برنده مي‌شوند، اعتماد به نفس‌شان بالا مي‌رود و اين يك مزيت است، به عنوان يك مربي باتجربه مي‌گويم ما بايد بازي كنيم و سه مسابقه پيش رو داريم، اين را بايد بگويم كه در بازي اول همه چيز به پايان نمي‌رسد، مراكش، پرتغال و اسپانيا حريفان ما هستند و بايد روز به روز تصميمات خود را مديريت كنيم، برخلاف چيزي كه شما مي‌گوييد، ما از فشار لذت مي‌بريم و مشكلي از اين بابت نداريم، در عين حال بايد بگويم در بازي اول، هر چهار تيم براي برد تلاش خواهند كرد، طبيعي است كه ما هم براي برد حداكثر تلاش‌مان را انجام خواهيم داد. 

كي‌روش در واكنش به سوال خبرنگار اسپانيايي كه از او پرسيد آيا امكان دارد كه به اخراج لوپتگي از تيم ملي اسپانيا و حضور در تيم مليرئال مادريد خاطرنشان كرد: براي شما احترام قائلم اما به عنوان يك مربي اگر بخواهم خودم را به سمت اسپانيا تغيير دهم،‌ بي‌احترامي به خودم و يا بي‌ا حترامي به تيم مراكش به حساب مي‌آيد. همه تيم‌ها بازيكنان خوبي دارند و مراكش از محبوب‌ترين تيم‌ها براي صعود است و ايران هم محترمانه به اين مسئله نگاه مي‌كند، به هر حال محبوبيت تيم‌هاي مراكش، اسپانيا و پرتغال بيشتر است چون تجربه بيشتري دارند و بازيكنانشان در تيم‌هاي خوب اروپايي هستند اما من تحمل نمي‌كنم كه كسي بگويد ما توانايي بردن نداريم و اين مسئله را نمي‌پذيرم كه بخواهند توانايي ما را زير سؤال ببرند. ما اينجا هستيم تا با بهترين‌ها رقابت كنيم و اميدوارم كه خداي فوتبال به ما كمك كند و الهام‌بخش باشد تا بتوانيم مسيرمان را پيش ببريم. 

خبرنگاري از كي‌روش در خصوص تحريم ها عليه ايران پرسيد و اينكه كالاهاي ورزشي دراختيار شما قرار نمي گيرد و با آن چطور كنار مي‌آييد، كه سرمربي تيم ملي گفت: همانطور كه گفتم خيلي مناسب نيست كه بخواهم به تفسير در مورد آن حرف بزنم، همه مي‌دانند كه تحريم‌ها وجود دارد اما شايد همه ندانند كه ما در هفت هشت سال گذشته اجازه نداديم تحت هيچ شرايطي اين مشكلات براي ما بهانه يا توجيه باشد بلكه اين شرايط را تبديل به فرصت كرديم و از آن استفاده نموديم تا بتوانيم بيشتر الهام گرفته و تيم‌مان را قوي‌تر كنيم، ما مثل يك خانواده متحد هستيم و به همه نشان داديم كه بازيكنان ما عاشق بازي كردن هستند مثل همه بازيكنان در سراسر دنيا. معتقدم كه شايد يك‌سال، 10 سال يا صد سال اين تحريم‌ها به طول بكشد اما تحريم‌كننده‌ها هميشه برنده نيستند، مردم ايران به فوتبال عشق دارند و اين عشق قلبي است. آنچه در موضع ما بوده اين است كه هيچ‌گونه بهانه‌اي نمي‌پذيريم و مشكلات و موانع را بهانه قرار نمي‌دهيم بلكه هميشه سعي مي‌كنيم قوي‌تر شويم. 

وي در پاسخ به اين سؤال كه شما در سال ۲۰۱۴ خيلي دفاع ي بازي كرديد و نظرتان براي اين دوره چيست، گفت: آنچه از آن زمان تا حالا تغيير كرده اينكه بازيكنان ما جوان‌تر شده‌اند اما از سوي ديگر در دفاع و حمله باتجربه هستيم، تيمي هستيم كه خودمان را براي اين مسابقات و همچنين جام ملت‌هاي آسيا در ژانويه آماده كرده‌ايم. روحيه خوبي داريم و اگر لازم باشد از گل‌هاي خود دفاع كنيم، اين كار را مي‌كنيم و  از سوي ديگر نياز به حمله هم باشد حمله مي‌كنيم. با تمام شجاعت حمله مي‌كنيم تا پيروز شويم. اگرچه نگرش ما با بقيه تيم‌هاي ملي فرق نمي‌كند، گاهي لازم است كه تيم‌ها دفاع كنند، زماني كه مقابل تيم‌هاي قدرتمند بازي مي‌كنيد بايد خوب دفاع كنيد و اين بخشي از فوتبال است، اگر نود دقيقه هم دفاع كنيم مشكلي نداريم و براي هدفمان مي‌جنگيم. آنچه كه در بازيكنان ما نهادينه شده اين است كه بايد با پيروزي زمين را ترك كنيم و اين نگرش بازيكنان است. 

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در مورد اينكه شما ركوردهاي زيادي را در فوتبال ايران ثبت كرديد و آيا اين نگرش را داريد كه در بازي اول پيروز شويد و صعود كنيد، گفت: ان‌شاءالله، اميدوارم كه اين اتفاق بيفتد، در زندگي هدف يك مربي و يك تيم پيروزي است، البته بردن خالي كفايت نمي‌كند، بلكه بايد جوانمردانه كار كنيد و پيروز شويد، اين وضعيتي است كه ما انتخاب كرده‌ايم. از زماني كه به دنيا آمدم و خودم را شناختم، هميشه در ذهنم ا ين بود كه صادق و وفادار باشم و احترام قائل شوم و منصفانه عمل كنم. اشتياق زيادي براي بازي فردا داريم و شانس صعود هم براي ما وجود دارد، براي همين اينجا هستيم و مي‌خواهيم از فرصت پيش رو استفاده كنيم، بايد تا حد ممكن دفاع كنيم و در مواقع لزوم حمله كنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم، در هفت هشت سال گذشته اين امر را با بازيكنانم گوشزد كردم كه بايد با سربلندي زمين را ترك كنند نه اينكه پيروز شوند و سرافكنده باشند، ما بايد خوشحالي به خانه ببريم و اين نوع پيروزي ارزشمند است، اميدوارم فردا تيم بهتري باشيم. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.