آموزش طرز تهيه لازانيا مرغ بدون فر خوشمزه و لازانيا با سس سفيد

۱۲۲ بازديد

آموزش طرز تهيه لازانيا مرغ بدون فر خوشمزه و لازانيا با سس سفيد

طرز تهيه لازانيا انواع و اقسام غذاهاي ايتاليايي وجود دارند كه هر كدام از ديگري خوشمزه تر هستند. لازانيا يكي از اين غذاها هست كه امروز تصميم گرفته ايم آموزش تهيه آن را براي شما در نظر بگيريم. البته لازانيايي كه در اين مطلب آموزش داده خواهد شد، لازانياي مرغ است كه بسيار هم لذيذ است.

 

تهيه لازانيا بدون فر

 

مواد لازم لازانيا مرغ

فيله مرغ 300 گرم
پياز متوسط 1 عدد
سير 2 حبه
فلفل دلمه اي نصف پيمانه
قارچ 1 پيمانه
فيله گوجه فرنگي نصف پيمانه
رب گوجه فرنگي 1 ق غذاخوري
آب 1/4 پيمانه
لازانيا به تعداد لازم
پنير موزارلا رنده شده 2 پيمانه
سس بشامل 1 پيمانه
نمك، فلفل سياه، پودر آويشن، پودر تخم گشنيز، پودر پاپريكا به مقدار نياز

 

1) در ابتدا ي كار پياز را خرد كنيد. ترجيحا به صورتت نگيني! پياز هاي خرد شده را در تابه اي ريخته و با كمي روغت تفت دهيد. بايد حالت شيشه اي به خود بگيرد. حال سير را كه از قبل خرد كرده ايم را به پياز در حال تفت اضافه مي كنيم. كمي كه تفت داده شدند بوي خوش عطر سير را خواهيد شنيد.

 

طرز تهيه لازانيا بدون فر با عكس

 

2) بريم سراغ فيله هاي مرغ! آنها را به شكل مكعبي خرد كنيد و با نمك و ادويه مزه دارشون كنيد ( اين كار بايد دو ساعت قبل از شروع كار انجام شده باشد ). بعد از آماده كردن فيله هاي مرغ آنها را به سيو و پيازي كه در حال تفت دادن هستيد اضافه كنيد. كمي بگذاريد رنگ فيله ها تغيير كند.

 

3) سپس فلفل دلمه اي را نيز به شكل نگيني خرد كنيد و بعد به تابه اضافه كنيد. اجازه بديد يكي دو دقيقه تفت بخورد. حالا نوبت به قارچ مي رسد كه اندازه شان نبايد خيلي بزرگ باشد و نه خيلي كوچك. به تابه اضافه كنيد و تفت بديد. البته نه آنقدري كه رنگش تيره شود.

 

4) به تابه لازانياي ما، فيله هاي گوجه فرنگي را نيز اضافه كنيد. بگذاريد گوجه ها كمي نرم شوند. در اين جال به تفت دادن ادامه دهيد تا گوجه آب بندازد. باز هم به تفت دادن ادامه دهيد تا شاهد تبخير شدن آب كوجه باشيد.

 

طرز تهيه لازانيا لقمه اي

 

حتما بخوانيد :   مرغ بريان شكم پر + طرز تهيه مرغ بريان مجلسي و خوشمزه در فر

5) هر زمان كه مخلوط تابه سفت يا غليظ شد اقدام به اضافه كردن رب گوجه فرنگي كنيد. هر ادويه اي كه ميخواهيد مانند نمك، فلفل، آويشن و پودر پاپريكا را با مواد مخلوط كنيد. رب را نيز فراموش نكنيد و تا زماني كه رنگ مخلوط در تابه خوش رنگ نشده شعله را كم نكنيد.

 

6) حال موقع ريختن سس بشامل در ته ظرف است. ( ظف ديگري برداريد ) حال لايه اي از لازانيا را روش سس بريزيد. قابل ذكر است كه بسته به نوع لازانيا بايد اين كار را درست انجام دهيد. اگر لازانيايي استفاده مي كنيد كه نوعش معمولي است بايد طبق دستور پشت بسته بندي آماده اش كرده باشيد. و اگر لازانياي شما نيمه آماده است به همون صورت خشك استفاده كنيد.

 

7) حال بايد يك لايه فيله مرغ روي لازانيا پخش كنيد و بعد از آن از پنير استفاده كنيد و روي فيله بريزيد. ( به شخصه زياد از پني استفاده نمي كنم چرا كه طعم لازانيا را تحت تاثير قرار مي دهد ). 

 

درست كردن لازانيا در تابه

 

8) به همين صورت لايه ها را پر مي كنيم تا ظرف كامل شود. بر روي لايه آخر كه لازانيا هست 1/4 پيمانه آب دور تا دور ظرف مي ريزيم. براي پخت آب لازم است.

 

10) سس بشامد را بر روي لايه آخر كه لازانيا هست بريزيد. با يك لايه سلفون ظرف رو بپوشانيد. چند تا سوراخ هم بر روي آن اضافه كنيد تا بخار بتواند در موقع پخت از آن خارج شود. قبل از اينكه ظرف را داخل ماكرويوو بگذاريد آنهم با توان 60 به مدت يك ربع تا لازانيا بپزد.

 

11) بعد از يك ريع ظرف را خارج و با يك لايه پنير لازانا را پوشش دهيد. مقداري آويشن و پودر پاپريكا هم بر روي پنير بريزيد و مجددا ظرف را براي 8 دقيقه داخل ماكروويو قرار دهيد تا پنير روي آن ذوب شود.

 

12) سپس براي سرخ شدن پنير هم مي بايست  2 الي 3 دقيقه از گريل استفاده كنيد. ديگر كار تمام است. اجازه بديد لازانيا كمي خنك شود تا بتوانيد به شكل هاي دلخواه آن را برش دهيد.

 

 

 

طرز تهيه لازانيا

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.