تصاوير پيش نمايش شاسي بلند رولزرويس كالينان

۱۰۴ بازديد

پيش نمايش شاسي بلند رولزرويس كالينان

شاسي بلند رولزرويس كالينان,اخبار خودرو,خبرهاي خودرو,مقايسه خودرو
رولزرويس پيش از آغاز نمايش عمومي اولين شاسي‌بلند خود به نام كالينان، از طرح چراغ عقب شبيه به سدان لوكس فانتوم رونمايي كرد.

سرپوش خودرويي - رولزرويس يكي از معدود خودروسازاني به شمار مي‌رود، كه هنوز هيچ محصولي در كلاس شاسي‌بلند معرفي نكرده است؛ به همين علت چند ماه پيش خبرهايي از نامگذاري اولين خودروي شاسي‌بلند برند بريتانيايي با نام رولزرويس كالينان (Rolls-Royce Cullinan) منتشر شد. اما قبل از اولين نمايش عمومي؛ اين برند كه متعلق به گروه بي‌ام‌و آلمان است، تصميم گرفت تا در نهايت پرده‌ها را بالا بزند و برخي از امكانات تنها شاسي‌بلند خود را نشان دهد. يكي از نكات جالب توجه در طراحي شاسي‌بلند كالينان، طرح چراغ عقب شبيه به سدان لوكس رولزرويس فانتوم (Phantom) است.

 

شاسي بلند رولزرويس كالينان,اخبار خودرو,خبرهاي خودرو,مقايسه خودرو

در تيزرهاي گسترده و كمپين‌هايي كه با همكاري نشنال جئوگرافيك توليد شد، شاسي‌بلند رولزرويس كالينان در جشنواره گودوود توسط شركت‌كنندگان به عنوان يك وسيله نقليه بسيار پيشرفته معرفي شده است. تاكنون ۲۳ ويدئو در كانال يوتيوب اين شركت درباره اولين شاسي‌بلند خود منتشر شده است و به نظر مي‌رسد كه تا روز نمايش عمومي، اين تعداد بيش‌تر هم شود.

 

رولزرويس در مورد ارائه جزئيات دقيق شاسي‌بلند كالينان بسيار خجالتي عمل مي‌كند، اما مي‌دانيم كه با گزينه "اتاق تماشا" شامل دو صندلي در صندوق عقب براي تماشاي مناظر در هنگام پيك‌نيك ارائه خواهد شد. برند بريتانيايي زيرمجموعه بي‌ام‌و اصرار دارد كه شاسي‌بلند رولزرويس كالينان از پلت‌فرم CLAR استفاده نخواهد كرد؛ اين همام پلت‌فرمي است كه خودروي بي‌ام‌و X7 در آينده نزديك روي آن سوار مي‌شود. در عوض رولزرويس قصد دارد از معماري متمركز بر آلومينيوم و لوكس خود استفاده كند كه پيش از اين در خودروي فانتوم بكار گرفته شده است.

 

شاسي بلند رولزرويس كالينان,اخبار خودرو,خبرهاي خودرو,مقايسه خودرو

انتظار مي‌رود كه شاسي‌بلند رولزرويس كالينان به عنوان جديدترين رقيب بنتلي بنتايگا (bentley Bentayga)، از پيشرانه خورجيني ۱۲ سيلندر موجود در زير كاپوت فانتوم بهره ببرد. در سدان لوكس رولزرويس فانتوم، از پيشرانه ۶.۷۵ ليتري مجهز به دو توربوشارژر استفاده شده است كه مي‌تواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نيوتن‌متر گشتاور توليد كند؛ همچنين جعبه دنده هشت سرعته اتوماتيك خروجي پيشرانه را به چرخ‌هاي خروجي متصل مي‌كند.

 

اگرچه سازنده قصد ندارد اين خودروي شاسي‌بلند را به عنوان يك محصول آف‌رود و رقيبي براي مرسدس بنز G كلاس و لندرور ديفندر معرفي كند، اما كالينان از سيستم رانندگي مجهز به قابليت تمام چرخ محرك بهره‌مند خواهد شد و به همين علت در جاده‌هاي پر از دست‌انداز نيز عملكرد خوبي از خود نشان خواهد داد.

 

نمايش عمومي شاسي‌بلند رولزرويس كالينان در روز ۲۰ ارديبهشت انجام شد و رسانه‌هاي زيادي اين رويداد خودرويي را به صورت زنده پوشش دادند. كالينان از سال ۲۰۱۹ به بازار خودرو عرضه مي‌شود و قيمت‌گذاري آن نيز احتمالا در آينده نزديك مشخص خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.