آناليز اولين رقيب تيم ملي كشورمان در جام‌جهاني 2018

۱۱۰ بازديد

آناليز اولين رقيب تيم ملي كشورمان در جام‌جهاني 20187/ كندي ستاره‌ها، راز پرواز مردان كي‌روش

وبسايت رسمي برنامه نود - وقتي كافو، ستاره سابق فوتبال برزيل نام تيم ملي كشورمان را كنار اسپانيا و پرتغال در گروه دوم قرار داد، نام تيم چهارم گروه به كلي برايمان بي‌اهميت شد؛ غافل از اينكه مراكش با توجه به قدرتنمايي اخير در قاره آفريقا، يكي از سخت‌ترين سيدهاي چهاري بود كه مي‌توانست در گروه دوم قرار بگيرد! 

  به گزارش سايت نود، براي اين ادعا، شواهد زيادي وجود دارد؛ قهرماني مقتدرانه در دوره اخير جام‌ملت‌هاي آفريقا و البته سبك خاص بازي تيم هروه رنار. 

 پس از 20 سال 

تيم شمال آفريقا پس از 20 سال دوباره به جام جهاني برگشته تا پنجمين حضور در جام جهاني را تجربه كند. دنياي فوتبال به ياد دارد اين تيم در جام جهاني 1986، اولين آفريقايي صعود كرده از گروه خودش در ادوار جام‌جهاني نام گرفت. مراكش در جام‌جهاني 1998 تا آستانه صعود از گروه اول پيش رفت اما گل ركدال از روي نقطه پنالتي در بازي همزمان برزيل و نروژ، تيم آنري ميشل را با وجود پيروزي 3 بر صفر مقابل اسكاتلند به خانه فرستاد. اين تيم در تلاش براي بازگشت به دوران اوج، اروه رنار فرانسوي را به خدمت گرفت و با او قدرتمندانه قهرمان جام‌ملت‌هاي آفريقا آن هم در خانه شد.  

4-3-3 جذاب

تيم ملي مراكش مانند اسپانيا از آرايش 4-3-3 استفاده مي‌‎كند. در اين چيدمان سرمربي فرانسوي به بازيكنان تكنيكي و سرعتي تكيه دارد و البته در فاز تدافعي هم به اندازه كافي قدرتمند نشان مي‌دهد. حضور بازيكنان سرعتي كنار مهره‌هايي تهاجمي مانند حكيم زيچ، يونس بلهاندا ، نورالدين آمربات، سوفيان بوفال و خالد بوطالب باعث شد مراكش در مسابقات انتخابي جام‌جهاني 11 گل به ثمر برساند. مبارك بوصفا و نبيل ديرار كنار  امين حارث جوان، تلفيقي از جوانان و باتجربه‌ها را در تيم ساخته‌اند. نياز به گفتن ندارد كه مراكش با رومن سايس و مهدي بن عطيه در مركز خط دفاعي مشكلي ندارد. بونو، دروازبان خيرونا در مسابقات انتخابي دروازه اش را بسته نگه داشت و  در اين راه مدافعان مياني اجازه هرگونه ايجاد موقعيت به حريف را ندادند. توان بالاي بن‌عطيه در بازي هوايي، او را به يك مهره موثر در امور تهاجمي بخصوص هنگام ضربات كرنر تبديل كرده است.

 ضعف جناح راست

مهمترين نقطه ضعف مراكش جناح راست است. هروه رنارد به دليل عملكرد ضعيف اشرف حكيمي مدافع راست رئال مادريد در اين پست مجبور شد نبيل ديرار كه پست اصلي او وينگر راست است را يك خط عقب‌تر ببرد اما تجربه كم ديرار تداوم اتوبان شدن اين منطقه براي رقباي مراكش را در پي داشت. كند بودن مدافعان مياني ديگر معضل اولين رقيب ايران به حساب مي‌آيد. زوج بن‌عطيه و سايس هنگام ارسال پاس بازيكنان به پشت مدافعان، جا مي‌مانند و مسلما تيم كي‌روش مي‌تواند از اين حربه نهايت بهره را ببرد.

 

دايي,ليگ,تركيه,جانشين,كي‌روش,ورزش,ورزشي,فوتبال,2018,مربي

دايي,ليگ,تركيه,جانشين,كي‌روش,ورزش,ورزشي,فوتبال,2018,مربي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.